Zdrowy Styl Życia

Zdrowie Dla Każdego…

Jedni jedzą, żeby żyć. Drudzy żyją, żeby jeść…

Posted by Zenoni w dniu 27 Marzec 2009


„Żaden sposób odżywiania nie jest pozbawiony wad. Nie można na stałe ustalić jakieś diety. Ideałem byłoby jeść to, co najlepsze dla naszego organizmu, czyli produkty jak najmniej przetworzone. Ale w ciągu życia zatracamy umiejętność określania w pożywieniu tego, co jest dla nas dobre. Stresy, złe nawyki żywieniowe (nałogi), modne diety, powodują stałe niedobory, rozregulowanie naturalnego instynktu, w efekcie czego, paradoksalnie, najbardziej smakuje nam to, co najbardziej szkodzi.”

Najmniejsze wymagania ma człowiek naprawdę głodny, natomiast potrzeba jedzenia zrodzona z naszej psychiki wymaga wyrafinowanych potraw. Można powiedzieć, że im taniej, tym lepiej, a im bardziej wyszukane potrawy, tym gorzej dla naszego zdrowia! Źle odżywiają się prawdziwi biedacy i ludzie zamożni, którym nie wypada zamawiać prostych dań.

Trochę zasad prawidłowego odżywiania:

– nie wolno jeść owoców na deser, tylko przed posiłkiem

– nie należy popijać w trakcie posiłku, żeby nie rozcieńczać soków trawiennych

– po ciepłym posiłku, szczególnie tłustym nie wolno pić zimnych napojów ani jeść lodów

– nie „podjadać” między posiłkami

– nie wolno łączyć owoców z produktami mlecznymi

– napoje można pić pół godziny przed posiłkiem lub pół godziny po

– nie spożywać owoców cytrusowych w mroźne dni,
ponieważ wychładzają organizm

– dokładnie przeżuwać, aby jedzenie zamieniało się w postać płynnej papki

– nie bać się tłuszczu (chyba, że lekarz zaleci inaczej)

– nie wstydzić się odmówić jedzenia, które nie służy zdrowiu człowieka

– to, co jest dobre i lekkostrawne w postaci surowej, nie powinno być przerabiane przez gotowanie lub smażenie (dopuszczalne jest
tylko lekkie opiekanie, tzw. krótkie)

– pić maleńkimi łyczkami, powoli

– dań białkowych nie łączyć z sałatkami zakwaszonymi

– dań skrobiowych nie zakwaszać

– nie powinno być w posiłku więcej niż 4 produkty, nawet z tej samej grupy

– białka należy łączyć z warzywami: burak, marchew, seler, rzodkiewka, ogórek, Bruksela, kapusta, kalarepa, brukiew

– skrobie należy łączyć z: fasolą szparagową, szparagami, kalafiorem, zieloną sałatą, szpinakiem, cebulą, papryką, cykorią, pietruszką

– nieprzestrzeganie kolejności, jakości, proporcji, likwiduje harmonię
w organizmie, co powoduje później różnego rodzaju dolegliwości…

Cały artykuł znajduje się w czasopiśmie „Zdrowie i sukces”
Organizm, Odżywianie, Lena Osińska, 12/2005

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: