Zdrowy Styl Życia

Zdrowie Dla Każdego…

Jak uniknąć cukrzycy?

Posted by Zenoni w dniu 25 Marzec 2009


1,5 miliona Polaków choruje na cukrzyce,

drugie tyle jeszcze o tym nie wie…

Cukrzyca jest chorobą, na którą chorują ludzie niezależnie od płci, ale badania wykazały, że częstość zachorowań zwiększa się wraz z wiekiem.
Cukrzyca powoduje zmiany w mikroskopijnych naczyniach- włośniczkach, które po pewnym czasie stają się kruche, przepuszczalne i mogą blokować przepływ krwi.

Skutkiem tego może być:

  • niedokrwienie serca i zawał,
  • retinopatia (patologiczne zmiany na dnie oka),
  • nefropatia (uszkodzenie nerek),
  • neuropatia (uszkodzenie nerwów czuciowych, ruchowych i autonomicznych)
  • zaburzenia funkcji żołądka
  • zaburzenia funkcji pęcherza moczowego

Cukrzyca ma kilka odmian:

  • typu I – cukrzyca młodzieńcza, stanowi ok. 20% wszystkich chorych. W tych przypadkach stosuje się insulinę, a także zaleca zdrowe odżywianie i wysiłek fizyczny.
  • typu II – cukrzyca dorosłych, chorują na nią ludzie starsi, stanowi ok. 80-85 % wszystkich pacjentów.
  • cukrzyca ciężarnych najczęściej ujawnia się w czasie ciąży, ale po porodzie cofa się
  • cukrzyca wtórna – stanowi ok. 2-3 % chorych, należy do najbardziej zróżnicowanych etiologicznie grupW większości przypadków można zapobiec temu schorzeniu. Poziom cukru powinien być kontrolowany przez osoby powyżej 45 roku życia przynajmniej raz w roku. Cukrzyca występuje najczęściej u osób otyłych, mających nadciśnienie tętnicze i prowadzących siedzący tryb życia.

    Zdrowe odżywianie odgrywa znaczącą rolę w profilaktyce cukrzycy.
    Ważne jest, aby spożywać produkty zbożowe, warzywa, owoce, natomiast unikać przetworów z mleka krowiego, ograniczyć jedzenie mięsa, soli oraz cukru i słodyczy. Unikać nadmiaru kawy.

Cały artykuł, wywiad z dr Eugeniuszem Siwikiem można znaleźć w czasopiśmie „Zdrowie i sukces”, 12/2004

Jedna odpowiedź to “Jak uniknąć cukrzycy?”

  1. Aldona KEIL, Madrid said

    CUKRZYCA typu 2, OTYŁOŚĆ, zła DIETA nie !! WIEDZA, tak !
    50. TEMAT.
    WW, tj. WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE, wyłącznie JAKO; NISKIE węglowodany, to TAK !!

    MOTTO: WW, muszą uwzględniać JAKOŚĆ węglowodanów, to PODSTAWA.

    __PODPOWIEDŹ:
    Na śniadanie zalecane są; 5 WW. Stanowi to ok. 100 gram ciemnego chleba, lub 5 sztuk gotowanych ziemniaków tj. ok. 400 gram, tychże ziemniaków.

    Oczywiście 1 WW to 10 gram węglowodanów przyswajalnych.
    Ja pomagam mojemu lekarzowi i dostosowałam te wymienniki do tabel z tzw. NISKIMI węglowodanami.
    Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi, w kategoriach dozwolonych, takie jak np. banan IŻ=20%, CHLEB typu KR-IRL; IŻ=2,6%, kasza, ryż, winogrona IŻ=12% i inne sklasyfikowane wg tzw. __INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu.

    Uzyskałam wyraźną STABILIZACJĘ; poziomu cukru po spożyciu:
    100 gram ciemnego chleba podnosi NIESTETY poziom cukru o ok. 40% wzrostu, czyli wysoko.
    400 gram ziemniaków gotowanych podnosi poziom cukru do 20% wzrostu, czyli nisko.
    Ryż podnosi ok. 18%, a banan 20%.
    Chleb pszenno-żytni o ok. 74% wzrostu tj. tak bardzo WYSOKO jak czysta glukoza, __istny HORROR !!
    Przykłady te wyraźnie pokazują, jak OGROMNE są różnice wzrostu poziomu cukru we krwi, po spożyciu węglowodanów, NIE UWZGLĘDNIONE w tabelach z WW !!
    Czemu ludzie o tym __NIE WIEDZĄ i męczą się, nie mogąc opanować POZIOMU CUKRU ?!

    Osoby które będą się opierały WYŁĄCZNIE na przeliczaniu WW, tj. wymienników węglowodanowych,
    i w swoim żywieniu będą brały pod UWAGĘ wyłącznie ILOŚĆ, nie patrząc na jakość, powtórzę na JAKOŚĆ !! tychże WW, a WIĘC nie będą wiedziały jak wysoko podnosi się poziom cukru po spożyciu poszczególnych produktów, to SZALEJĄCE CUKRY będą u Nich __Z A W S Z E !! i NA zawsze, z __WIADOMYMI KONSEKWENCJAMI.

    Należy uregulować poziom cukru po spożyciu, do niskiego tzw. ZALECANEGO, w miarę stabilnego,
    a wtedy nasz lekarz będzie miał łatwiejsze zadanie.

    NISKIE węglowodany; znajdują się na stronie;
    __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

    DOSTOSUJ swoje WW do tabel z NISKIMI węglowodanami, a zobaczysz ogromną różnicę i wyraźną STABILIZACJĘ, poziomu cukru. Jednak po przeczytaniu i przemyśleniu tekstu poziom CUKRU nie zacznie się stabilizować. Dopiero wówczas, gdy wprowadzisz KOREKTY w swoim jadłospisie, czyli zwyczajnie ZAMIENISZ produkty ZJADANE dotychczas w cukrzycy, zaobserwujesz __STABILIZACJĘ i POLEPSZENIE stanu zdrowia.

    W Y S T A R C Z Y zapoznać się z treścią książki,
    __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
    Publikacja zawiera tabele z różnymi produktami __ponad 200 pozycji, sklasyfikowane wg tzw.
    INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu.
    My wybieramy tabele tzw. ZALECANE i DOZWOLONE. Wykluczamy produkty tzw. ZAKAZANE. Zaczynamy wtedy dopiero, OPANOWYWAĆ nasz cukier !!
    W rozdziale NR 35, zamieszczono KOMPENDIUM wiedzy NT: Afrodyzjaki, __SEKS, Hormony, Testosteron.
    P. S. Do momentu, gdy chory na cukrzycę nie zapozna się z jakością węglowodanów,
    tj. z: NISKIMI węglowodanami, NIE będzie w stanie dobrać właściwej DAWKI INSULINY.
    Powinien, co oczywiste, dostosować swoją dietę do tabel z w/w węglowodanami.

    Jest oto tak:
    1. Dawka insuliny zbyt duża, to mamy NIEDOCUKRZENIE,
    2. Dawka insuliny za mała, to mamy zbyt WYSOKI poziom cukru we krwi po spożyciu.

    PUENTA:
    Stosujemy __NIESTETY dawki insuliny na WĘCH, na czucie, wg PRZYPUSZCZEŃ.
    Jaki wynik: wytwarzamy takie cukrzycowe __LOTTO, na chybił TRAFIŁ, z szalejącymi CUKRAMI w roli głównej.

    REFLEKSJA:
    W cukrzycy bardzo pomaga, dostosowanie diety do tzw. __NISKICH węglowodanów, i nie chodzi bynajmniej o ilość, czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !!
    Stąd te tzw. __SZALEJĄCE CUKRY !!

    P. S. __INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
    IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.
    Tabele produktów wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu; pomogą nam we właściwej ocenie, przy realnym doborze pokarmów dla nas biologicznie prawidłowych.

    I N S T Y T U T naukowo-badawczy im. Prof. Ryszarda Lorenca w Krakowie. Dr inż. Jarosław MICHAŁ, telefon: 12 359 70 15, telefon/fax: 12 358 77 30, Info: __INSTYTUT IRL KRAKÓW, Pn.-Pt. 10:00-17:00

    ARTYKUŁ jest oczywiście do W O L N E G O wykorzystania. Proszę tylko zauważyć, że treści w tym artykule stanowią I D E N T Y F I K A C J Ę zjawisk, które są wyewoluowane przez P R Z Y R O D Ę, i każdy może sobie prawdy te potwierdzić. Wartość stanowią WYNIKI badań LABORATORYJNYCH, a nie puste ciągle powtarzane FRAZESY, __NIEPRAWDY biologiczne, czyli zwyczajnie pospolite KŁAMSTWA. Chodzi też o to, że stale MÓWIMY o rozszerzaniu się chorób tzw. PLAGA OTYŁOŚCI, oraz; PLAGA CUKRZYCY TYPU 2, jako o chorobach cywilizacyjnych. Dla nas tj. __INSTYTUTU IRL KRAKÓW, określenie cywilizacja wiąże się z podawaniem ludziom wiedzy; PRAWDZIWEJ i JASNEJ, oraz Ł A T W E J do potwierdzenia. Dopiero WTEDY mówimy o cywilizacji, jako o pojęciu, bo samo słowo powtarzane wielokrotnie bez merytorycznych wyjaśnień nic nie uszczegóławia, a raczej utrudnia PRECYZYJNĄ i LOGICZNĄ ocenę __P R A W D biologicznych.

    MOTTO: MĄDROŚĆ człowieka polega na RESPEKTOWANIU dokonań przyrody i nie zmienianiu jej ZASAD.
    Moją intencją jest przekazać tę wiedzę, ponieważ swoje własne __ŻYCIE realizujemy TU i TERAZ.
    Autorem przedstawionego artykułu jest; Dr inż. Jarosław MICHAŁ; konsultant __INSTYTUTU IRL KRAKÓW.

    Powyższe treści dzięki uprzejmości autora, zamieścił/a: jw

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: